Regeringen
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trupper och flottor.

2 posters

Gå ner

Trupper och flottor. Empty Trupper och flottor.

Inlägg  alex tor okt 04, 2012 9:23 am


Här kan vi diskutera om hur trupper och flottor ska vara uppbyggda för att vara så effektiva som möjligt.

alex
Admin

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Trupper och flottor. Empty Lite info

Inlägg  alex tor okt 04, 2012 8:28 pm


Om vi ska försvara oss får vi försöka samarbeta så gott det går. Kollar runt lite och ser att mina ångjättar inte är så bra. Har vi hoplitar i frontraden och svärd på flankerna kommer ånjättarna att stå som reserver. Dyra reserver. Flera andra har påpekat detta och det är även bekräftat från spelare utanför alliansen. Dom kan vara bra att ha för att skydda sig vid första rundan om inga hoplitar finns att tillgå. Funderar därför på att spara ett fåtal bara för en nödsituation. Kom gärna med ideer om hur vi ska göra. Tror det är bra om vi samarbetar tidigt med detta. När vi kommit överens så tar vi nästa rad. Lite i taget så vi hänger med allihopa Smile

alex

alex
Admin

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Trupper och flottor. Empty Sv: Trupper och flottor.

Inlägg  Antinous fre okt 05, 2012 5:13 pm

Ja, den gamla frågan om hoplitar versus Ångjättar. Själv har jag helt slopat ÅJ.ar, främst för att de är så dyra i drift. Plus att säg 100 hoplitar funkar i princip lika bra som 25 ÅJ. Tror jag... Det finns två olika skolor i den här frågan och jag ansluter mig alltså till hoplit-falangen.
Vad säger ni andra?
Sedan har jag en massa svärdisar plus lite svavelgubbar, men inga andra soldater. En del ballonger och många gyrosar. Plus doktorer och kockar, lite lagom sådär – man behöver inte massor av dem, men de är bra eftersom de boostar upp moralen en hel del.
Antinous
Antinous

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-10-04

https://regeringen.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Trupper och flottor. Empty Raket Skepp vs Ubåtar

Inlägg  alex lör nov 24, 2012 8:24 am

Vid försvar ( anfall ) av en stad måste man veta vad som kommer för att göra det bästa av situationen.
ex.
Kommer fienden med Ång Pistång i front ledet ska du skicka Raketskepp ( bakersta ledet ). Kommer fienden med Eldskepp ska du skicka Ubåtar ( bakersta ledet ). Ubåtar angriper inte Ång Pistonger och tvärs om.

Det är därför viktigt att inte skicka "all in" bara så där. När man vet vad som kommer skickar man det som behövs. Man skickar tex in 300 Eldskepp och 150 Rammskepp för att sedan fylla på eftersom. Annars kan du inte "flagga" dra hem lite trupper i taget.

Viktigt att veta är också att att Eldskepp går före Ång Pistonger av den anledningen att svagast går först.

ex.
Ska du hjälpa din ally kompis med front trupper och det är Eldskepp i första ledet och du skickar Ång Pistånger så kommer dom inte in för än Eld Skeppen tar slut.

alex
Admin

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Trupper och flottor. Empty Sv: Trupper och flottor.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet