Regeringen
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Motions och tränings vanor.

5 posters

Gå ner

Motions och tränings vanor. Empty Motions och tränings vanor.

Inlägg  Lonar Jion lör okt 06, 2012 2:52 pm

Försökte fundera ut vad jag skulle skriva om då jag inte vill skriva en presentation om mig just nu, så jag kunde lika gärna skriva om mina nuvarande tränande och motionerande.

En kort presentation om varför jag har min nuvarande motions och tränings rutiner.
Jag är ca 1,96m lång och vägde vid vecka 24 171kg. ett BMI som låg på 44,5 (19-25 är normalt, fysiskt aktiva/byggda människor har ca 23-29).
Jag arbetar på ett fysiskt krävande och väldigt stressande arbete som gjorde att jag inte orkade med min fritid.
Så jag gjorde en kost ändring, byte ut måltiderna på jobbet mot modifast drycker och började träna varannan dag i ca 1-2 timmar.
Träningarna bestod av 10min uppvärmning, ett enkelt styrke träning på maskin ben, rygg, armar och mage. 10min vedvarvning med kondition och sedan 400-1000m simning.
Resultatet hittills är en vikt nedgång på 27kg till 144kg BMI 37,5.

Men i torsdags gjorde jag ett nytt tränings program där jag tränar musklernas uthållighet istället för explosiva styrka, fortfarande varannan dag men varannan gång ben och varannan armar, alla gånger mage. Som vanligt 10 min uppvärmning sedan kör jag 3 set med 45-60 sekunders villa mellan varje set på varje maskin, kör ett 30min konditions pass och avslutar med 15 min stretching.
Detta tar 2 timmar, lägger jag till 1 km simning blir det plus 1 timme (30-40 min simning resten bubbel pol och bastu).
Inte nog med det så tar jag en ca 30-60min lång promenad på dagar som jag inte tränar på.
Jag har inte gjort en kost ändring än för att anpassa mig till det nya tränings schemat men jag säger då det att efter 2 gånger med det nya programmet så är jag bra mör i kroppen, men huvudet är i toppform.

Mitt mål är 100 kg BMI 26, efter det kommer jag göra ändringar så jag tränar ca var 3-4 dagg och en balanserad kost som tillåter 1 onyttig dag i veckan.

Hur är det med er andra, hoppas ingen av er också att känner att det dags att förklara heligt krig mot den egna övervikten.
Någon som utövar sport?
Vet att nonno är innebandy målvakts tränare åt sin dotter på 12år.
Lonar Jion
Lonar Jion
Minister

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 12-10-04
Ålder : 38
Ort : Fellingsbro

Till överst på sidan Gå ner

Motions och tränings vanor. Empty Sv: Motions och tränings vanor.

Inlägg  Antinous lör okt 06, 2012 4:52 pm

Imponerande! Vilken beundransvärd disciplin! Det är bara att gratulera.
Själv borde jag styrketräna mer - gjorde det regelbundet under flera år men nu har jag låtit lättjan ta över. Har dålig rygg så jag borde verkligen... men det är ju så trååååkigt!
Vad gäller vikt så har jag det motsatta problemet, men jag har lyckats gå upp i vikt fem kilo sedan förra hösten och känner mig väldigt nöjd. Lite till hoppas jag kunna lägga på mig framöver också.
Antinous
Antinous

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-10-04

https://regeringen.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motions och tränings vanor. Empty Träna

Inlägg  alex sön okt 07, 2012 8:55 am

Imponerande Lonar. Det är bara förnamnet. Sen är du en riktigt jätte jämfört med mig. 175 cm, 78 kg Smile Ingen bjässe direkt. Jobbar 4 dagar i veckan nästan 30 mil bort från familjen och långa dagar, kl0700 - 2000 ungefär. Inget fysiskt alls. Klurar ut hur vi löser produktion på bästa sätt, ser till att reservdelar finns och att underhåll görs i tid. Ofta väldigt sliten på kvällen, inte fysiskt men i huvudet.

Fredagen går åt till det som inte hinns under veckan och helgen med familjen. Hinner inte tycker jag vilket egentligen är en dålig ursäkt för att jag inte vill Smile Hugger dock en del ved med yxa, gräver upp sten i trägården och dylika saker för att få lite motion. Sen brukar jag alltid hitta genvägar för att lösa saker för att kompensera min dåliga kondition Smile Man blir finurlig när man inte är så stark Smile ( lat )

Sedan har jag en stor tomt så det är bara att släppa ut hundarna på morgonen så den promenaden slipper jag också. Som ni ser så är jag ingen vältränad person Smile Fast ruskigt smart Wink ( lat igen )

alex

alex
Admin

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Motions och tränings vanor. Empty Sv: Motions och tränings vanor.

Inlägg  Lalona sön okt 07, 2012 3:38 pm

Bra jobbat Lonar! Verkligen imponerande. Jag själv försöker alltid hålla en sund vikt men det blir ärligt talat för mycket syndande. Jag och min kompis försöker motivera varandra men svårt är det, verkligen. Jag är glad att jag inte har en övervikt, utan för mig är det tal om att gå ner ca 3 kilo, men på ett sätt kan jag tänka mig att det är en bra sporre till att gå ner. Det är ju hälsan som det är frågan om.

Gillar dina "smarta" lösningar Alex Smile

5 kilo plus om man vill gå upp i vikt är inte dåligt det heller, bra Smile
Lalona
Lalona
Minister

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 12-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Motions och tränings vanor. Empty Sv: Motions och tränings vanor.

Inlägg  Antinous sön okt 07, 2012 5:00 pm

Livet kan ju inte bara vara träning och nyttigheter - man måste få synda ibland också Wink
När jag tränar går jag till Friskis och Svettis - helt ok för styrketräning och så är det jämförelsevis billigt. Brukar tro att det är smart att köpa säsongskort – har man betalat borde man ju gå – men det hjälper inte alltid. Som nu i höst Sad
Antinous
Antinous

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 12-10-04

https://regeringen.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motions och tränings vanor. Empty Själv

Inlägg  Shabazelldra mån okt 08, 2012 5:13 am

har man väl några kilo och för typ 4 år sedan, snart 5 så gjorde jag en gastric bypass (förminskning av magsäck). Har inte ångrat att jag gjorde den, men har haft små problem efter. Jag gick först ner, men på grund av vissa problem har jag gått upp lite igen. Absolut inte lika mycket som jag vägde innan op! Nu försöker jag röra mig, ute och går med mina hundar, vet dock att jag måste röra mig mer...
Shabazelldra
Shabazelldra
Minister

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-10-04
Ålder : 53
Ort : Vännäs

Till överst på sidan Gå ner

Motions och tränings vanor. Empty man är inte bättre..

Inlägg  ock/or fre apr 12, 2013 5:42 pm

Hej Hopp jag måste börja att säga OJJJ det är bra jobbat vad stark du är som kan ändra så mycket själv Smile
själv så är jag 17 år ungefär 175-180cm och ligger på 90-94kg och min bästa vän är datorn och kompisar, så ja jag är lite lat afro
under sommaren brukar jag gå ner ca 10 kg för att det är så kul att cykla men men ville mest bara säga att jag är otroligt imponerande att du lyckats så bra med vikten och speciellt med din själv disciplin du förtjänar lätt en sådan santa :DDD
Ha en fortsatt trevlig dag Very Happy
//Oskar

ock/or
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Motions och tränings vanor. Empty Sv: Motions och tränings vanor.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet